Smaakmakersfestijn 2019

Onze ouderraad heeft in het kader van de ‘eid-viering 2019/1440 het eerste ‘smaakmakersfestijn’ van de school georganiseerd.

Op dinsdag 11 juni namen alle klassen het tegen elkaar op in een strijd om de lekkerste gerechten en de mooiste stand. Daarbij hoorde natuurlijk ook een panel van onafhankelijke juryleden. Dit jaar bestond dat panel uit: mevrouw M. Kotek en de heer S. Haans van het Joods Cultureel Kwartier; Eva die studeert aan de Universiteit voor Humanistiek en prof. dr. T. Zwart van de Universiteit Utrecht. Ook dr. M. Schreurs was aanwezig om te genieten van de sfeer en lekkernijen.

De fanatieke leerlingen en hun (vaak nóg fanatiekere) ouders, waarvan vele in het weekend al op school waren om hun stands voor te bereiden, stelden vanaf 15:00 uur hun gerechten tentoon en na de bezoekjes van de jury konden ook anderen aanschuiven om een hapje mee te eten.

Het smaakmakersfestijn 2019 werd gewonnen door de dames van klas 2C (HAVO)! Zij kregen naast een trofee ook een (imitatie) gouden medaille en een bioscoopbon.

Het Cornelius Haga Lyceum wilt graag de ouderraad, alle deelnemers, vrijwilligers en in het bijzonder de juryleden bedanken voor hun aanwezigheid en inzet. Samen hebben we er een prachtige dag van gemaakt!

Tot volgend festijn!

Team Cornelius Haga Lyceum