Ondertussen gaat het onderwijs gewoon door.

Ondertussen gaat burgerschapsonderwijs gewoon lekker door: Duitsland na de muur.

De leerlingen van de tweede klassen hebben voor het vak aardrijkskunde hun posters over thema ‘Duitsland na de muur’ ingeleverd. Duitsland ligt in het hart van Europa, speelt al jaren een centrale rol in de Europese Unie en is ook nog een van onze belangrijkste handelspartner. Om de leerlingen goed voor te bereiden op een toekomst waarin ze de positie met ons buurland kunnen versterken hebben we op het Cornelius Haga Lyceum extra aandacht besteed aan de sociale en economische ontwikkelingen sinds de val van de Berlijnse Muur.

Als afsluitingsopdracht maakten de leerlingen van alle klassen een informatieposter over het land. De havo-leerlingen maakten nog aansluitend daarop een samenvattingsopdracht, terwijl de vwo-leerlingen een essay schreven waarin ze het succes van de Duitse economie en industrie probeerden te verklaren.