Nieuwsbericht omtrent rechtszaak

adminAlgemeen nieuws

📢 Update: Alhamdoelillah… Na een lange strijd, gestoeld op geduld, volharding en steun van onze leerlingen, ouders en collega’, heeft de rechter de school vandaag goed nieuws gegeven. De rechtbank heeft in de zaak die wij als school tegen de staat hebben gestart en recent nog in de zomervakantie bij de rechter hebben verdedigd, geoordeeld dat onze school in het gelijk wordt gesteld. Een erkenning van onze strijd voor kansengelijkheid.

Deze belangrijke uitspraak van de rechtbank bevestigt namelijk dat de Nederlandse Staat onrechtmatig heeft gehandeld en ten onrechte een negatief beeld van onze school heeft willen schetsen. Dit heeft o.a. geleid tot maatregelen die de groei van onze school hebben belemmerd, waaronder de bevriezing van subsidies. Vanwege dit handelen zijn ook de inschrijvingen achtergebleven en is er schade geleden.

Hoewel deze situatie ons allen heeft geraakt, zijn wij blij dat de rechter heeft erkend dat onze school onrecht is aangedaan. Dit resultaat geeft ons nieuwe energie om door te gaan met onze missie, namelijk het bieden van hoogwaardig onderwijs in een veilige en ondersteunende omgeving voor onze leerlingen.

“Na vijf jaar strijd een heel mooi succes. Wat echt wel opmerkelijk is, is dat de Staat zich onrechtmatig heeft bezig gehouden met het belemmeren van inschrijvingen en dus het actief belemmeren van de groei”, aldus onze advocaat dhr. W. Pors. Onze dank gaat ook uit naar hem en zijn team die ons jaren met raad en daad bijstaat.

Met nu dan eindelijk een stukje gerechtigheid gaan wij hiermee ook tegelijk een nieuw hoofdstuk in waar wij ons volledig kunnen inzetten op fantastisch onderwijs. Met dit nieuws, een nieuwe locatie, enthousiaste docenten en leerlingen gaan wij dat ook doen bi’idni Allah!