Loopbaanbegeleiding: excursie naar Rai Amsterdam

a.karicAlgemeen nieuws

Op 20 maart zijn de leerlingen van klas 2A (mavo) naar de RAI gegaan. De dag stond in het teken van hun toekomstige loopbaanmogelijkheden. De leerlingen staan immers op het punt om hun toekomstige profiel te kiezen.  Daarom is het belangrijk ervaring op te doen en de leerlingen te laten oriënteren binnen het beroepsveld.

Er waren ruim vijftig Play Your Skills-activiteiten en zo’n 24 bedrijfsdemonstraties. Enkele highlights: MecLabstation, Autospuiten (VR), Steekwagenparcours, de Cyberescape caravan, zie en luister van Faber AV, Hololens Battle (digitaal badkamer tekenen), Audi Race Simulator, Selfie maken is een kunst, Stuc-game, Photobooth, 3D printen, Groene Smartphonehouder maken, Mini-restaurant, Bionics4education, Dronekooi, Mode maken op een industriemachine, Dienbladenrace.

Aangekomen op school was iedereen moe, maar voldaan. Onder het genot van een Turkse pizza hebben we deze leerzame dag afgesloten.