Bijscholing extra zorg!

Het nieuwe schooljaar is begonnen! Dat betekent nieuwe collega’s, nieuwe lokalen en vooral ook heel veel nieuwe leerlingen.

In de eerste onderwijsweek namen daarom ook de docenten plaats in de schoolbanken om zich bij te laten scholen over het omgaan met leerlingen die behoefte hebben aan extra zorg. Twee externe organisaties verzorgden een voorlichtingsbijeenkomst over uitdagingen die komen kijken bij het lesgeven aan slechtziende en slechthorende kinderen en over de beste manier om er zorg voor te dragen dat zij net zo kwalitatief onderwijs genieten als hun medeleerlingen.

Met dit soort bijeenkomsten waarborgt de school de onderwijskwaliteit en de zorg voor al haar leerlingen, ongeacht hun bijzondere behoeften. Dat hopen we ook dit schooljaar weer optimaal te kunnen doen.

We kijken uit naar een mooi en succesvol 2019-2020.

Team Cornelius Haga Lyceum