EHBO-Training voor derdejaars

Juffrouw, wat moet ik doen als iemand een hartstilstand krijgt?

Dit was de vraag die derdejaars leerlingen hebben beantwoord tijdens de reanimatietraining
op 15 januari jl. Deze vraag is van levensbelang. Hoe sneller er wordt gestart met reanimeren, hoe groter de kans op overleven. Daarom is het van groot belang dat ook jongeren een hartstilstand kunnen herkennen en leren reanimeren. Vanaf 14 jaar zijn jongeren fysiek en mentaal in staat om te reanimeren en een AED te gebruiken.

Tijdens de reanimatietraining dat verzorgd is door taskforce QRS (erkend reanimatie trainingsbedrijf) hebben de leerlingen met torso’s geoefend om te reanimeren.

Verder hebben de leerlingen tijdens deze leerzame bijeenkomst geleerd om in dit soort situaties hulp in te schakelen.

De derdejaars zijn nu goed voorbereid en weten hoe ze in actie moeten komen als ze echt iemand zien die een hartstilstand heeft.