Lezing: Vertrouwen houden in Allah in tijden van Corona

a.karicAlgemeen nieuws

Beste leerlingen,

De lezing van vandaag is gehouden door meester Geurts. Meester Geurts is al vanaf het eerste schooljaar  docent Nederlands op onze school en is sectievoorzitter van cluster Alfa (talen). Wij wensen alle leerlingen veel wijsheid en luister plezier.

Deze keer gaat het over het vertrouwen houden in Allah in deze tijden van corona. Juist op de momenten waarin velen bang worden, gaan ze op zoek naar God en vragen dan Zijn Hulp. Daarom mensen, jullie moeten weten dat Allah eeuwig is en deze ziekte zal ooit verdwijnen met Zijn Wil. Focus dus op Hij Die bij ons blijft in plaats van op iets dat weggaat. Ja, en Allah zal de mensen nooit verlaten, ook jou niet; Hij is altijd dichtbij, maar helaas ben jijzelf niet altijd even dichtbij Allah. Ja, jullie moeten weten dat Allah er was en is en altijd zal zijn en weet ook dat de Weg naar Hem door Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) aan ons verteld is. Hij is onze profeet, hij is voor ons het licht in deze donkere tijden, zodat wij zo met zijn voorbeeld dichterbij Allah kunnen komen.